Followers

Thursday 12 July 2012

Bukan Ini Yang Aku Pinta

Bukan ini yang aku pinta
Melihat rakyat jelata menjadi mangsa
Oleh Syaitan bertopengkan manusia
Di sebalik perjuangan untuk agama
Kononnya mereka berhati mulia
Itu yang di katakan media massa
Baik tempatan mahupun antarabangsa
Semuanya itu dusta belaka!!!

Bukan ini yang aku pinta
Tatkala aku terpandang seorang remaja
Di acukan senjata berat tepat-tepat di kepala
Dia hanya mampu tersenyum ria
Dengan wajah bercahaya bagaikan bulan purnama
Bernadakan gembira, dia berkata
"Nantikan saya di sana, ayahanda dan bonda..."

Bukan ini yang aku pinta
Islam di anggap ekstremis merbahaya
Kepada dunia dan seisinya
Di caci dan di cerca dengan kata-kata nista
Tanpa ada rasa curiga
Kecewa tidak terucap kata
Namun apakah daya
Aku tidak mampu berbuat apa-apa...

No comments:

Post a Comment